ورزش و سلامتی-مقالات
۲۱
مرداد

ورزش کـردن و تـاثیرات مـثبت آن بر بـدن

 ورزش به علمی گفته می شود که به مسائل علمی و تخصصی ورزش پرداخته می شود و هدف آن این است که علاقمندان به ورزش با به کارگیری آن کمتر دچار بیماری و آسیب شده و هم چنین مهارت خود را شناسایی و آن را پرورش دهند.

فواید ورزش بیشمار است ولی برای آگاهی شما در این زمینه به برخی از موارد اشاره می کنیم :

  • کمک به راحت و بهتر خوابیدن: 

تحقیقات در این زمینه نشان می دهد اگر به طور میانگین در طول روز 20 الی 30 دقیقه ورزش مفید انجام دهید به دلیل تخلیه ی انرژی می توانید خواب راحتی داشته باشید.

  • از پیر شدن زودهنگام جلوگیری می کند:

    با بالا رفتن سن می توان به کمک ورزش منظم روند پیری را کند کرد. همچنین شما را از نظر بدنی، سالم و متناسب نگه می دارد. قدرت انعطاف پذیری را بالا می برد، از پوکی استخوان و بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری به عمل می آورد

  • تقویت سیستم دفاعی بدن :

    مطالعات انجام شده گواه بر این است که ورزش می تواند در نوجوانان و بزرگسالان یک محرک طببیعی برای سلول های دفاعی بدن باشد. از آنجا افراد مسن سیستم دفاعی ظعیف تری دارند می توانند با ورزش های روزانه تا حد زیادی این ضعف را برطرف کنند.

  • تقویت حافظه:

    تحقیقات نشان داده افرادی که روزی 45 ورزش می کنند نسبت به سایر افراد از هوش زیرکی بالاتری برخوردارند و تمرکز بهتری نسبت به سایرین دارند زیرا که ورزش با اکسیزن رسانی به مغز باعث تحریک جداره های بالایی مغز شده که باعث تمرکز مغز می شود.

  • چربی سوزی طبیعی بدن :

    ورزش های قدرتی و ایروبیک از جمله ورزش هایی هستند که در کنار یک رژیم غذایی مناسب می توانند به کاهش چربی های بدن کمک کرده و آنها را ازبین ببرند.گاهی مشاهده شده افرادی با باور غلط و فقط با اتکا به ورزش و بدون داشتن برنامه غذایی مناسب ، بافت های عظلانی خود را از بین برده اند